wtorek, października 09, 2007

"We didn't start the fire" Billy Joel

Znałem tą piosenkę już w dzieciństwie... jednak nigdy nie wsłuchiwałem się w słowa... jest to utwór dość łatwo "wpadający w ucho" jeśli można tak powiedzieć... a okazuje się, że w tych czterech minutach jest zawarte ponad sto wydarzeń historycznych z lat 1949-1989... niesamowite... a jak się wsłuchać i zastanowić wszystkie pojawiają się w sposób skrótowy.. jedno .. dwa słowa i już wiesz o co chodzi ;)... niestety dla mnie jako Polaka nie wszystkie są oczywiste i łatwe do skojarzenia.. jak amerykańscy bokserzy, baseball'iści czy sztuki teatralne... ale wojny, Marylin Monroe, Sputnika czy bomby wodorowej nie trzeba nikomu przedstawiać... Zainteresowanych odsyłam do wikipedii, gdzie jest dokładny opis wszystkich wydarzeń z utworu... A warto wspomnieć, że Billy Joel chciał być nauczyłem historii.. cóż nie udało mu się ale napisał tę piosenkę... Poniżej teledysk i jedna z fanowskich przeróbek z serwisu YouTube.

"The past does not repeat itself, but it rhymes" - Mark Twain




Komentarze (1):

Blogger Unknown pisze...

Hej, to jest także moja szczególna piosenka!:-) Zresztą Billy Joel jest genialnym artystą, mogę bez wahania polecić wszystkie inne jego utwory, pozdr

8:51 PM  

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna